tisdag 3 augusti 2010

Privatiseringar för vem????? Ta tillbaka apoteksmonopolet

Eftersom jag är allergiker så kan jag behöva att få recept skickat till det apotek som är närmast där jag befinner mej. Nu är privatieseringen av apoteket klart och då kan inte min läkare skicka recept till detta apotek eftersom det inte finns något avtal mellan läkaren och nämnda apotek. Jag måste åka hem för att hämta receptet för att sedan ta mej till hemapoteket. Var det inte bättre service som vi skulle få? Dessutom konstaterar jag att det blivit avsevärt dyrarare. Det är dags att sätta ner foten och tala om för den borgerliga alliansen att sluta upp att leka affär. Nu får vi nya privata monopol som kommer att teckan avtal med olika vårdcentraler, läkare o s v. Bara den administrationen kommer att fördyra och försvåra för oss som behöver medicin. Jag säger bara fy f...n nu är det nog. Ut med dom den 19 september

3 kommentarer:

  1. Du kan handla dina mediciner på vilket apotek du vill.

    SvaraRadera
  2. Du har fel Greger.

    Du kan hämta din medicin på vilket apotek du vill. Det behövs inget speciellt avtal mellan en läkare och ett visst apotek.

    Recept, oavsett om det är erecept eller pappersrecept, gäller på samtliga apotek i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Det går inte att handla på vilket apotek som helst om man vill beställa medicinen på nätet först och slippa åka två gånger. Försökte ringa till det lokala apoteket 2 km bort, men blev bortkopplad. Beställde då som vanligt på nätet och fick alternativen att hämta medicinen 2,5 mil bort eller 4 mil bort. Eftersom det var kylvara kunde jag inte få det hemskickat viket annars hade gått mot en extra kostnad. Så sämre och rörigare har det blivit!

    SvaraRadera